Bojová letadla 1. a 2. světové války!

Průzkumné verze Spitfiru

13. ledna 2008 v 12:53 | Kryštof |  Britská
PR IA - Původní verze PR, jedna kamera s ohniskem 127 mm pod každým křídlem, žádné přídavné nádrže.
PR IB - Po jedné kameře s ohniskem 203 mm v každém křídle, přídavná nádrž o obysahu 132 l v zadní části trupu.
PR IC - Stejná jako PR IB, ale se dvěma kamerami s ohniskem 80 mm, namontovanými za sebou v krytu pod pravým křídlem. Přídavná nádrž o obasahu 136,5 l.
PR ID - První zásadná přestavba Spitfiru na průzkumné letadlo. Nesla dvě kamery s ohniskem 508 mm v zadní části trupu. Přídavné nádrže: Velká nádrž integrovaná v náběžných hranách křídla o obsahu 518 l, další nádrž s obsahem 132 l v zadní části trupu. V průběhu roku 1941 nahradila tato verze Spitfiry PR IA, IB, IC a IFu frontových jednotek. Byla vybavena motorem Merlin 45 a dostala označení PR 5D, poté byla přejmenována na PR Mark 4.
PR IE - Navržena pro provádění průzkumu v malých výškách, byl vyroben pouze jeden kus. Pod každým křídlem byla jedna šikmá kamera snímající pod ostrým úhlem prostor ve směru letu. Přídavná nádrž o obsahu 132 l v zadní části trupu.
PR IF: Nesla dvě kamery s ohniskem 203 mm nebo dvě s ohniskem 508 mmv zadní části trupu. Přídavné nádrže: Po jedné nádrži s obsahem 136,5 l pod každým křídlem a jedna s obsahem 132 l v zadní části trupu.
PR IG: Navržena pro provádění průzkumu v malých výškách. Jedna šikmá kamera, která mohla snímat jak vlevo, tak vpravo, namontovaná v zadní části trupu. Navíc jedna kamera s ohniskem 356 mm a jedna s ohniskem 127 mm, obě umístěné vertikálně. V zadní části trupu přídavná nádrž o obsahu 132 l.
Obrázek “http://www.airrecce.co.uk/graphics/AC/spitfires_PR_IC.jpg” nelze zobrazit, protože obsahuje chyby.
Nahoře: Spitfire PR IC.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Jakou ze dvou nejslavnějších stíhaček 2.sv. války máte raději?

Spitfire
Messerschmitt

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama